Tábor 2004 - Lukavec u Pacova

Tábor proběhl v termínu 18.7. - 1.8.2004 již potřetí na tábořišti u Hronského rybníka a jako celotáborovou hru jsme hráli M*A*S*H  0137.

Některé fotky z tábora naleznete ve fotogalerii, dále si můžete přečíst "deníček" z tábora.

Neděle 18.7.
Před polednem jsme se sešli na autobusovém nádraží Roztyly, s velkým úsilím všechno naložili do dodávky a vyrazili na tábor. S dětmi jsme jeli do Vlašimi, tam v zámeckém parku přečkali skoro 4 hodiny čekání na další autobus a když jsme přišli do tábora, bylo už vše připraveno k nastěhování.

Pondělí 19.7.
Hned druhý den po příjezdu bylo úkolem pro všechny zvelebit tábor k naší plné spokojenosti. Jednotlivé roty měly za úkol vyrobit táborovou bránu, sušák na prádlo, hřiště a vytvořit cedule "Minové pole", "Operační sál", "Sprchy", "Jídelna", "Kuchyně", "Bar u Rosie", "Důstojnický klub" a podobně. Vedoucí si vzali na starosti výrobu rozcestníku, pomůcek na rozcvičky a další hry a vybavení hangáru, kde byl především operační sál a nástěnka. Cedule jsme potom přetřeli bezbarvým lakem a nechali zasychat. Odpoledne jsme vyrazili na projížďku na kolech po okolí a večer se zájemci šli vykoupat do hráze na potoce.

Úterý 20.7.
Další den následovala důkladná lékařská prohlídka, která zahrnovala například i očkování proti lenosti, oční prohlídka, test barvosleposti a pohovor s psycholožkou. Odpoledne vojíni prošli fyzickou zkouškou a všichni byli přijati k jednotce MASH 0137.

Středa 21.7.
Protože už od začátku tábora bylo dost velké teplo a zdálo se nám, že i rybník by se mohl ohřát, vyrazili jsme na kolech na koupání k Černému rybníku. Navečer jsme umístili všechny vyrobené cedule a označili jimi příslušné místnosti. Nakonec vedoucí dali dohromady rozcestník a potom jsme studovali jestli je směrovka na Pacov a Prahu správným směrem.

Čtvrtek 22.7.
V 5:30 se táborem rozlehla trubka a výkřik "budíček!". To už v kuchyni bublala voda na čaj a připravovala se snídaně, abychom mohli po ?esté hodině odejít z tábora. V plánu byl totiž celodenní výlet do Chýnovské jeskyně. Nejodolnější jedinci se rozhodli, že pojedou na kolech, my ostatní jsme jeli autobusem do Pacova, potom do Kladrub a nakonec kousek pěšky. U jeskyně jsme byli v předstihu, cyklisté naopak měli mírný časový skluz. Po desáté hodině přijeli celí od bláta, trochu se umyli a šli jsme na prohlídku jeskyně. Po 40minutové prohlídce jsme vyrazili po zelené do Chýnova, kde jsme omylem čekali na špatné zastávce na autobus, který nám tím pádem ujel. Přesunuli jsme se tedy na vlakové nádraží, vlakem dojeli do Pacova a po krátkém rozchodu u Alberta a na náměstí jsme autobusem dojeli do tábora přesně na večeři.

Pátek 23.7.
Na Malíkárně se po ránu objevila mapa okolí tábora s několika špendlíky - žluté a modré značily Korejce, bílý náš tábor a zelené naše zvědy. Dopoledne byly ideální podmínky pro letecký den - teplo, slunečno a zvýšený výskyt nepořádku ve stanech. Zároveň jsme si trochu povídali o morseovce, zkoušeli jak se morseovka vysílá a pak následovala krátká instruktáž orientace podle buzoly. O poledním klidu začalo před kuchyní vznikat komunikační centrum, stále zvonily telefony a vedoucí odbíhali posunovat špendlíky na mapě. Konec poledního klidu byl signalizován zprávou v morseovce, která se rozléhala táborem. Někteří vojíni nejdříve netušili o co se jedná, ale nakonec zprávu rozluštili všichni. Ve zprávě stálo, že v sektoru C8 bylo sestřeleno letadlo a že je tam několik raněných. Z další šifrované zprávy vyplynulo, že cesta k němu skrz území zabrané Korejci je možná jen potokem. Roty tedy popadly lékarničky a vyběhly k potoku zachraňovat raněné.

Sobota 24.7.
V táboře se organizovala nemocniční olympiáda. Dopoledne soutěžili jednotlivci v disciplínách: běh o berlích, přesnost při operaci - skládání sirek do krabičky peánem a v rukavicích, podlézání pod ostnatým drátem (maskovací sítí), prolézání látkovým tunelem, vypití skleničky vody na čas a výdrž pod vodou. Odpoledne se k soutěžení dostaly celé roty najednou a to v disciplínách: řezání klády na čas (nácvik amputace), přenos raněného přes pneumatiky (za zapůjčení pneumatik děkujeme firmě Auto Pacov s. r. o.), stavba stanu poslepu (oči neměli zavázané jen 2 nejmenší členové z každé roty), přenos plazmy se svázanýma nohama a ovázání "zlomeniny celého člověka".

Neděle 25.7.
V neděli do naší jednotky zavítal generál Steel z velitelství. Od ostatních jednotek se k nám sice dostala neověřená informace, že generál je tak trochu blázen, ale sami jsme tomu uvěřili až kdyžzačal rozdávat trochu nesmyslné rozkazy.

Pondělí 26.7.
Další den jsme se ze zprávy vysílané v morseovce dozvěděli, že se očekává útok na naši jednotku MASH. Naštěstí toto nebezpečí brzy pominulo, ale odpoledne jsme dostali tajnou zprávu od plukovníka Flagga, ?e se mají roty nenápadně sbalit a vyrazit z tábora k silnici. Všem se zavázaly oči, byli odvedeni kamsi do lesů a jejich úkolem bylo vrátit se do večeře zpět. Všechny roty tento úkol úspěšně splnily a když se vrátily do tábora, zdálo se, že se všichni mezitím asi zbláznili. Vedoucí pořád něco domlouvali, někteří byli každou chvíli zalezlí v Malíkárně a něco připravovali a v kuchyni se peklo linecké cukroví.

Úterý 27.7.
Ráno místo budíčku stálo uprostřed tábora pár vedoucích zabalených do všeho možného oblečení a několika dek, v rukách měli svíčky a zpívali koledy. Po snídani dostaly roty za úkol nacvičit exhibici v krasobruslení a každý jednotlivec měl vyrobit vánoční dárek. Vedoucí si vzali na starost výzdobu tábora a v kuchyni se slepovalo marmeládou cukroví. Dopoledne jsme si zvládli ještě v táboře zalyžovat a odpoledne jsme šli lovit kapry. Byl to trochu zvláštní lov, protože kapři se po výlovu rybníka granátem nacházeli na stromě a museli jsme si pro ně vylézt po žebříku. Navečer za špatného počasí ještě každá rota postavila sněhuláka a po večeři jsme si u stromečku zazpívali koledy a rozdaly dárečky.

Středa 28.7.
Dopoledne jsme udělali krasobruslařskou exhibici, která se nestihla na Štědrý den a potom přišel rozkaz, že všichni vojáci musí být přezkoušeni ve střelbě. Střílelo se vodou z injekční stříkačky na cíl, šipkami do nafouknutých rukavic, granátem, ringem na kůl a vzduchovkou do portrétu generála. Protože jsme kvůli nejistému počasí museli zrušit puťák, roty si alespoň samy vařily večeři na louce za táborem.

Čtvrtek 29.7.
Místo již zmíněného puťáku jsme se ve čtvrtek vydali na celodenní výlet do Pelhřimova. Otrlí jedinci opět na kolech, ostatní autobusem. V plánu byla návštěva bazénu a postupně se přidala ještě výstava kuriozit, strašidel a muzeum Vysočiny. Po návratu do tábora se konal program odhlasovaný všemi - odpočinek a spánek.

Pátek 30.7.
Dopoledne se vojáci museli zamaskovat v blízkém lese a odpoledne nasazovali vlastní životy, aby zachránili Radarova medvídka z rukou únosců. Večer pak proběhla Klingerova soutěž o § 8, při které se každý musel za něco převléci.

Sobota 31.7.
Předposlední den se připravoval táborák, vyhodnocovaly se hry a odpoledne jsme se vydali ještě naposledy k Černému rybníku na koupání. Večer u táboráku proběhlo vyhlášení vítězů a předání cen.

Neděle 1.8.
Poslední den na táboře jsme už jen balili, nakládali a uklízeli, bourali hangár, udělali několik společných fotek nakonec odpoledne odešli do Lukavce na autobus do Prahy.

Účastníci tábora:

1. rota
   2. rota
  3. rota
 Martin Š. Honza   Martin O.
 Dominik  Vašek  Kačka
 Dan  Míša  Erik
 Martin K.  Nikola  Tomáš H.
 Lucka    Martin T.

více o městu Pacov: www.mestopacov.cz
informační server města Pelhřimov: www.pelhrimovsko.cz
městský úřad Pelhřimov: www.mestopelhrimov.cz

Tento článek byl původně vytvořen 10.4.2005, aktualizace 26.5.2011.