Podzimní prázdniny 2004 v Liberci

Letos jsme o podzimních prázdninách byli v Liberci a již potřetí navštívili Aquapark. Tento čtyřdenní výlet se konal v termínu 28.-31.10.2004.

Ve čtvrtek ráno jsme všichni nakonec našli nástupiště č. 6 na Černém mostě. Po hodinu a půl trvající cestě autobusem jsme ještě v centru Liberce dokoupili pár zbývajících potravin (úspěšnější jedinci se ztratili v Tescu) a potom dojeli tramvají do Vratislavic, kde jsme měli být ubytovaní. Hned odpoledne jsme vyrazili na obhlídku okolí a naším cílem byla nejbližší rozhledna. Nejprve se nám nepodařilo najít žlutou turistickou značku, tak jsme to vzali přes louku a kus lesa a nakonec jsme pod vedením Honzy T. na správnou cestu došli. Po výstupu k rozhledně jsme zjistili, že přilehlá Chata nad Prosečí je vyhořelá a tudíž nefunguje ani rozhledna. Nezbylo nám tedy nic jiného než pokračovat dále po vytyčené trase zpátky k ubytovně. Cestou jsme našli spousty krásných muchomůrek, většinu jich najdete ve fotogalerii. Večer jsme rozluštili dvě detektivky a potom jsme si zahráli Twister.

V pátek jsme chtěli vyrazit na další rozhlednu, když jsme na první neuspěli. Naplánovali jsme si celodenní výlet na Královku, který měl končit návštěvou ZOO. Z ubytovny se nám podařilo odejít ažpřed polednem a protože v centru Liberce byla nějaká pouť, dali jsme si delší rozchod. Po vyzkoušení všech atrakcí jsme se vydali rovnou do ZOO, protože bychom to na rozhlednu už nestihli. Večer se pro velký úspěch opět hrál Twister.

Na sobotní dopoledne jsme si naplánovali výlet na Ještěd, ale když jsme tam vyjeli lanovkou, zjistili jsme, že to nebyl zas tak dobrý nápad. Uvítala nás hustá mlha, vítr, zima a viditelnost asi 3 metry. Prohlédli jsme si tedy vystavené fotografie, úspěšné i neúspěšné návrhy a stavbu současného hotelu s rozhlednou, zakoupili pohledy a vydali se zpátky do centra Liberce. Tramvají jsme dojeli zpět do ubytovny, uvařili pozdní oběd a hned zase vyrazili do Aquaparku. Tam jsme vydrželi až do zavírací doby a stihli způsobit menší rozruch ježděním na tobogánech ve vláčku a podobně.

V neděli dopoledne jsme šli na krátkou procházku s tím, že si cestou něco zahrajeme. Hned za posledními domy jsme v dálce viděli z lesa trčet jakousi červenou konstrukci, tak jsme se šli podívat co to je. Původně asi sloužila jako skokanský můstek, teď už by se z ní do toho lesa špatně skákalo... Pokračovali jsme je?tě dál na lesní mýtinu, kde jsme se pokusili vzpomenout si na hru zvanou "středověk", což se nám nakonec skoro podařilo. Místo míče jsme použili ringo a docela nás to i bavilo. Brzy jsme se ale museli vrátit zpátky do ubytovny, abychom udělali oběd, sbalili si, uklidili a stihli autobus do Prahy.

Fotky z této akce najdete ve fotogalerii.

Tento článek byl původně vytvořen 7.11.2004, aktualizace 26.5.2011.

Odkazy, na kterých se dozvíte více o nav?tívených místech: